Pravidelné lekce

Jóga v různých stylech i náročnosti .

Jednotlivé lekce na sebe navazují. Každá další prohlubuje a rozvíjí lekci předchozí. 

Pomůcky (podložku, bloček a popruh) si lze půjčit , vždy je zde několik kusů k dispozici.

Workshopy a mimořádné lekce

Občasné prodloužené lekce  partnerské jógy, family jógy, hormonální jógy a dalších stylů. 

Workshop bývá půl až jednodenní pracovní seminář na konkrétní téma.

Individuální lekce / malé skupiny (2-6 osob)

Obsah jednotlivých lekcí a velikost skupiny jsou zcela přizpůsobeny požadavkům a potřebám klientů. 

Jógová terapie

Sestavení individuálního plánu jógové praxe - speciálně vybrané asany, mudry, bandhy, dechová a koncentrační cvičení vycházející z tělesných a duševních potřeb klienta.  

Zahrnuje informativní schůzku (45 minut) , sestavení materiálu k domácí praxi a další schůzku (minimálně 45 minut - dle zkušeností klienta), kde jsou předvedeny a vysvětleny jednotlivé asany, postupy a techniky. Může sloužit jako prevence i podpora řešení konkrétních obtíží. Nejdená se však o náhradu léčení, všechny vážnější zdravotní obtíže je vždy potřeba řešit s lékařem.

Pobyty

 
Buddha Statue
Yoga Man Meditation
thewhitelotus
Yoga Man
Yoga at Home
Yoga Man Namaste
Které styly yogy vyučujeme

Hathayoga začátečníci

Lekce pro úplné začátečníky a mírně pokročilé.

Základní asany, nácvik plného jógového dechu, kvalita dýchání, jednoduché techniky pranajamy (ovládnutí dechu), krátká relaxace a krátká koncentrační cvičení. 

Dle individuální domluvy lze lekce přizpůsobit i pro zájemce s menším zdravotním omezením nebo pro ženy v první polovině těhotenství.

Lekce plyne v pomalejším tempu, posiluje základní svaly, zlepšuje držení těla, protahuje všechny svalové skupiny - i ty, o kterých nevíte :-)  Vhodné jako rehabilitace či kompenzace k jiným pohybovým aktivitám.

Hathayoga pokročilí

Lekce pro mírně pokročilé a pokročilé. Předpokládá se alespoň roční účast na základním kurzu nebo již dřívější praxe jógy.

Obtížnější asany,  pokročilejší techniky pranajamy (ovládnutí dechu), krije, různé druhy koncentračních a meditačních cvičení, mantry, bandhy, hluboká relaxace , joganidra.

 

Také se seznamujeme s různými druhy sestav např. surja namaskar, ashtangové sestavy, Rišikéšská sestava, loma - viloma a další.

 

Ashtanga yoga začátečníci

Lekce pro přiměřeně zdravé a fyzicky zdatné.

Postupný nácvik asan, vinyasy, udždžají dechu a mula bandhy.

Ucelený systém dynamické jógy. Pozice jsou seřazeny do sestav tak, aby měly co největší léčivý účinek. Plynule přecházejí jedna do druhé ve spojení s hlubokým dýcháním. Cvičení je fyzicky náročnější, vyžaduje sílu a pružnost. Intenzivně pracuje se středem těla (tzv. core).  

 

Vhodné jako kompenzace k různým druhům sportů.

Ashtanga yoga primary series pokročilí

Lekce pro přiměřeně zdravé a fyzicky zdatné.

Předpokládá se základní znalost sestavy a alespoň roční zkušenost s tímto stylem yogy.

Ucelený systém dynamické jógy. Pozice jsou seřazeny do sestav tak, aby měly co největší léčivý účinek. Plynule přecházejí jedna do druhé ve spojení s hlubokým dýcháním. Cvičení je fyzicky náročnější, vyžaduje sílu a pružnost. Intenzivně pracuje se středem těla (tzv. core).  

 

Vhodné jako kompenzace k různým druhům sportů.

Vinyasa flow

Vinyasa flow je v podstatě Ashtanga vinyasa ve volném stylu založená na pozdravech slunci A a B proložených dalšími pozicemi.

 

Dynamičtější tempo vinyasa flow jógy především zahřívá tělo a pomáhá v něm rozproudit teplo. Díky prohřátí těla a následnému pocení dochází k lepšímu vylučování toxinů z těla.

 

Aerobnější styl, který pomáhá k hubnutí, svaly jsou při pravidelném praktikování nejen pružnější, ale i silnější.

 

Dech je zde základem, od kterého se odvíjí pohyb a přechody z pozice do pozice .

Yin (restorativní) yoga

Yin yoga cílí na klouby, kosti, vnitřní orgány či fascie (obaly našich kloubů, svalů, kostí) a proudění energie v těle. Udržuje naše klouby ohebnější a naši páteř pružnější.

 

V pozicích se zůstává dlouho (3-5 minut) , vykonávají se zcela bez síly a používá se hodně pomůcek k podložení.

Restorativní jóga umí aktivovat parasympatický nervový systém (parasympatikus), který neovládáme vůlí a který udržuje automatické funkce orgánů a cév.  Běžný nervový systém ovládaný vůlí si odpočine, a svaly a nervy se mohou více uvolit.

 

Pravidelná praxe restorativní jógy posílí naše tělo a budeme odolnější nemocem spojených se stresem.

 

Workshopy a pobyty

Nabídku  seminářů a pobytů najdete v Kalendáři nebo na Blogu.  

Hormonální jóga

Vybrané asany, speciální cviky (mudry a bandhy), dynamická dechová cvičení a relaxace, které probouzejí ženský hormonální systém k optimální činnosti.

 

Při pravidelném provádění tyto cviky pomáhají při potížích s menstruací, cystami, PMS, bolestmi a natékáním prsou, také jako prevence a zmírnění příznaků menopauzy, podporují možnost otěhotnění. Harmonizují případnou nevyrovnanou funkci vaječníků, ledvin, nadledvinek a štítné žlázy. Podporují odvádění přebytečné vody z těla, zlepšují metabolismus, a tím i spalování tuků. Také harmonizují psychickou nevyrovnanost spojenou s vylučováním ženských pohlavních hormonů.

Čakra yoga

60 minut

Kurz, ve kterém se propojuje hathajoga a tantrické učení o čakrách. 

Speciálně vybrané asany, pranajama, mudry, mantry, afirmace a meditace k jednotlivým čakrám. Práce s energetickým tělem.

 

Hlavní systém čaker tvoří 7 klíčových center, která propojují všechny úrovně naší existence jako lidské bytosti - tělo, jeho fyziologii skrze hormonální systém, emoce i mentální programy.

Hlavním cílem tohoto kurzu není protahování a posilování těla, ale účinek na tělo energetické. Takže bude menší důraz kladen na precizní provedení asan, zato nás bude více zajímat naše dýchání, soustředění na jednotlivá centra a vedení energie.

Sdílejte

​© 2016 by Anahata Yoga. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now